Sizce bir insan en fazla ne kadar saçmalayabilir? Veya bir kurum, bir banka, bir televizyon kanalı en fazla nereye kadar saçmalayabilir?
Sosyal medya, özellikle Facebook ve Twitter sayesinde son 3-4 senedir çoğumuzun hayatının (benim değil ama) en önemli parçasını oluşturuyor. Hatta bazı arkadaşlar Facebook'ta mesajına cevap gelmeyince uyku uyuyamıyor, depresyona girenler dahi var. Yani bazılarımızın hayatı gerçektende boş bir bidon gibi. Başta sorduğum sorunun cevabını özellikle son günlerde bolca görüyordum ama bu iş artık nereye doğru gidiyor orası belirsiz. Belkide bir sonu yoktur. Bunu şimdiden bilmek gerçekten zor..
Aslında değinmek istediğim nokta son günlerde çılgınlık noktasına gelmiş sayfa beğendirme durumu. Facebook'ta sayfa beğendirmek artık öyle ilginç ve komik bir hal aldı ki, koca koca tv kanalları, en büyük bankalar vs. işi gücü bırakıp sayfa beğendirme derdine düşmüşler. Hatta oto like kodları kullanarak siz farkında olmadan bile sayfalarını size beğendirebiliyorlar. Buradaki amacın ne olduğunu gerçekten çözebilmiş değilim. Hem bu tip sayfaları beğendirmeye çalışanların hem de bu sayfaları beğenenlerin amaçlarını bilen varsa bana da anlatmasını istiyorum.
Mesela, bir sanatçının sayfası olsa o sayfayı beğenmeyi anlarım. Adamın şarkılarını seviyorsundur, "ileride çıkaracağı albümlerdeki şarkıları ilk burdan gösterecek o yüzden takip ediyorum" diyebilirsin ki bu örnek milyonlarca çoğaltılabilir. Ama bir televizyon kanalını beğenmenin veya dışarıda arkadaşlarına "ben bu bankayı kullanıyorum çok kazıkçı" diye çemkirirken Facebook'ta o bankanın sayfasını beğenmenin mantığı nedir? Beğendirenler açısından soracak olursak bu sayfaları beğendirmenin anlamı nedir? Diğer şirketlere "bakın bizim bu kadar müşterimiz var" diye hava mı atıyorlar acaba? İş bu noktadaysa eğer bunun ikinci jenerasyonunda iş daha da saçmalayıp "benim müşterim senin müşterini döver" durumlarına gelebilir. Site girişine splash reklam gibi Facebook beğen butonu koyup "bu adamlar nasıl olsa taracıyının diğer sekmelerinden birinde Facebook'a da girmişlerdir, hazır sitemize girmişdken tıklayıp beğenirler zaten" diye düşünüyorlar ve işin garibi birinin beğen butonuna tıklamasıyla diğer firmalara "bakın bizim işte bu kadar sayıda müşterimiz var, sektörün en büyüğü biziz" mesajı veriyorlar bence.
"Sen bir televizyon kanalısın ben seni internette niye beğeneyim ki sen televizyonda işini düzgün yap gerisi beni ilgilendirmiyor."
Kimsenin nerede ne yapacağına karışmak istemem ancak dışarıda bankasından şikayetçi olan, "bu kanalın yayın politikasını hiç sevmiyorum" diyen adamda gidip o sayfaları beğenmesin bence..
Bazı kişiler artık durumu otomatiğe bağlamışlar önlerine gelen her beğen butonuna nedir, ne değildir diye sorgulamadan direkt tıklıyorlar.
Haber bültenlerinin sonunda bile sunucular artık "Facebook'ta sayfamıza girin beğenin" türü cümleler kullanıyorlar. Peki neden beğenelim? İçlerinden "nedeni yok beğenin gitsin" dediklerine eminim. Peki biz bu kadar mı boş yaşıyoruz bu hayatı? Bu kadar mı boş yaşıyoruz ve bu kadar mı boşa yaşıyoruz gerçektende...
Bu yazıyı da artık girdiğim her 10 siteden en az 5'inde daha site açılmadan anında önüme "Facebook'ta bizi beğenin" diye bir yazı ve beğen butonu çıktığından yazıyorum. Bakalım ileriki jenerasyonlarda iş nereye varacak..
0 Yorumlar:
Yorum Gönder