Ticaret, çok önemli bir olgu olmasına rağmen bireylerin yaptığı yanlışlar neticesinde menfi durumlara da yol açabilmektedir. Böyle sonuçlarla karşılanmaması adına işletme sahiplerinin, şirketleşmeden önce bâzı analizler ve fizibilite çalışmaları yapmaları gerekmektedir. Aynı şekilde, son zamanların popüler ticaret mecralarından olan e-ticaret için de bu husus geçerlidir.
E-ticaret sektörü, günümüzde Türkiye’de dahi oldukça sık kullanılan bir sahadır. Özellikle 40 milyonun üzerinde kredi kartı sahibinin olması, bu sektörün 60 Milyar TL’nin üzerindeki ticaret hacmini kanıtlar niteliktedir. Bu bakımdan e-ticaret sitesi açmayı düşünenler birkaç noktayı önceden araştırmalılardır. Bu konuların başında da, sitede satışı yapılacak olan ürünlerin hangi kitlelere satışının yapılacağının belirlenmesidir. Sitenin hemen her türlü içeriği de, işte bu şekilde belirlenmelidir. Söz gelimi eğer bir oyuncak satışı sitesi açacaksanız, tasarımsal açıdan daha canlı renkler kullanmanız gerekmektedir. Bunun yanı sıra sitedeki ürünlerin açıklamasına da, ebeveynlerin çocukları için dikkat edecekleri sağlık hususunu dile getirmeniz gerekmektedir. Eğer ki teknik ürünler kategorisinde bir satış işlemi gerçekleştiriyorsanız da, ürünlerin detaylı teknik bilgilerini doğru terimler ile anlatmalısınız. Bu şekilde başarılı bir e-ticaret hayatı geçirebilirsiniz.
Bittabi tüm bunlar, e-ticaret sitesi açılmadan önce belirlenmelidir. Dolayısı ile uygun fizibilite çalışmaları yapılmalı ve buna uygun olarak da reklam payı ayarlanmalıdır. Aynı şekilde reklamların, hedef kitlenize göre uygun mecralarda yapılması da çok önemlidir.
Başarı sizinle olsun.
Başarı sizinle olsun.
0 Yorumlar:
Yorum Gönder