Büyük işletmelerin birçoğunun reklamlarını internette veya televizyonlarda görürüz. Ürünlerini veya hizmetlerini tanıtımını yapmak için yığınla para harcayarak pazarlamaya çalışırlar. Bunların geri dönüşlerinin ne kadar olduğunu merak etmiş miydiniz ? Acaba bunca reklam parası harcanıyor tanıtımlar işe yarıyor muydu düşündünüz mü ?
Bunun üzerine epey düşündüm ve araştırdım. İnternet ve televizyon reklamlarının etkisi çok yüksek bu bir gerçek. Ancak şu da dikkatimi çekti ki alınan ürünün veya verilen hizmetin niteliği kalitesi ondan çok daha önemli. Çünkü tek seferlikten ziyade tekrarlanabilir geri dönüşler uzun vade de kazanç için çok önemli. Bu noktada tekrarlanabilir geri dönüşlerin olması bakımından internet ve televizyon reklamlarından çok daha etkili olan tavsiye pazarlamasına değinmek istiyorum.
Bir çok şirket ve hizmet sunan işletmelerde bunun farkına vardı. Müşteri memnuniyeti sağlamanın yanında ürün veya hizmetini tavsiye etmesiyle hem müşterisine kazandırıyor hem de kendi kazanıyor.
Gelin birkaç örnekle konuya açıklık getirelim.
-Cep telefonunuz vardır muhakkak ve herhangi bir operatörden birini kullanıyorsunuzdur. Türkcell, Vodefone veya Avea bu operatörlerin sık sık yapmış olduğu kampanyalara rastlamışsınızdır.
Ne diyorlar ?
-Arkadaşını getir. 100 Mb internet hediye.
-2 kişiyi kampanyamıza dahil et. 250 DK konuşma hediye vs gibi. Düşünün bir çoğu böyle kampanyalar yapıp müşteri toplamıyorlar mı ?
-Bir başkası; Arkadaşını getir. Bir sonraki faturanda şu kadar indirim kazan demiyor mu ?
Hepsi ne için? Arkadaş, tanıdık tavsiyesini kullanarak daha fazla geri dönüş alma çabası içerisinde ve tavsiye pazarlamasının çok fazla geri dönüt alabileceklerinin farkında.
Birde şu açıdan bakalım olaya;
-Televizyonda cep telefonu reklamı gördünüz ve yeni bir cep telefonu alacaktınız. Üstelik hem sizin istediğiniz özelliklere sahip hem de bütçenize uygun. Arkadaş ortamında konu açıldı, durumu anlattınız:
Televizyonda gördüm, tam istediğim gibi bir telefon hem de bütçeme uygun almayı düşünüyorum.
Arkadaşınız:
-Yok dostum, sakın alma! Ben almıştım öyle bin pişmanın telefon göründüğü gibi değil. Hatta geçen bir arkadaşta almış telefonu sürekli garantiye veriyormuş. Sen gel şu telefona bak gayet iyi ve uygun fiyatlı ben bundan memnunum.
Hadi bakalım bide buradan yak. O çok hoşunuza giden telefonu artık alır mıydınız. Üstelik bunu bir kaç arkadaşınızdan duysanız. Ne oldu şimdi ? Sizi etkileyen o reklam etkisini kaybetti. Almaktan vazgeçtiniz. Buna ne etkili oldu ? Arkadaşınızın Tavsiyesi.
Vermiş olduğum örnekleri artırmak mümkün. Sizde biraz daha düşünürseniz çevremizde bu tür örneklerin ne kadar çok olduğunu görebilirsiniz.
Şimdi gelelim asıl konuya. Peki bizde bu tavsiye etmenin gücünü kullanarak kazanç sağlayabilir miyiz? Evet kazanç elde edebiliriz.
Öncelikle unutmamak gerekir ki kazanç sağlamamız için en önemli konu o ürün veya hizmeti kullanıyor olmamız ve ondan memnun kalmamız. Bu çok önemli. Çünkü kimse memnun kalmadığı veya kullanmadığı bir ürünü tavsiye etmek istemez.
Peki hem kullanacağımız hem de başkalarına tavsiye ederek kazanç sağlayacağımız ürün nedir?PEK YAKINDA..... TAKİPTE KALIN...
0 Yorumlar:
Yorum Gönder