Blogger Bloglara Erişim Sorunu Çözümü

BİLGİ: KONU 13.04.2011 TARİHİNDE YENİ IP ADRESİYLE GÜNCELLENMİŞTİR.

Daha önceden İHS üzerinde Blogger'de kendi domainimizi kullanmayı anlatmıştım. Ancak son 2-3 haftadır Google'ın Youtube IP adreslerine Türkiye'den erişimin engellenmesi nedeniyle ghs.google.com a erişilemiyor doğal olarakta Blogger'de kullanılan ücretli domainlerin bir kısmına ülkemizden normal yollarla erişilemiyordu.

Çok geçmeden buna bir çare bulunmalıydı ve bulunduda. Hala bazı arkadaşların bloguna girilemediğini görüyorum. Aşağıdaki ayarları uygulamak yeterli olacaktır:

NOT: Bu ayarları yapmadan önce mutlaka daha önceden yaptığınız tüm CNAME veya benzeri ayarları silin yoksa çalışmayabilir..

Gerekli DNS Ayarları:
A kaydı
74.125.43.121 IP adresi

Bu kadar basit. Kısacası A kaydı oluşturup www ile 74.125.43.121 IP adresine kayıt edeceksiniz. "Ben bloga www yazılmadanda girilsin diye Blogger'de ayarlamıştım" diyorsanız yukarıdakine ek olarak yine bir A kaydı oluşturup www yazmadan 74.125.43.121 IP adresine kayıt edeceksiniz.

Bu işlemden sonra blogunuza erişim sorununun çözülmesi 6-12 saat arası sürebiliyor o yüzden neden girilmiyor deyip ayarları silmeye kalkmayın. Birkaç saat sonra sorun çözelecektir. Bizzat kendim kullanıyorum ayarları. Çalışmaması gibi bir sorunsal oluşamaz. Oluşursa Gökhan Blog'a da girip bu yazıyı okuyamazsınız zaten.. IP adresiyle ilgili bir değişiklik olursa konuyu güncelleyip bildireceğim. Kolay gelsin..
Share:

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

Bunlara Göz Atmalısın

Stats

Bu Blogda Ara

Arşiv

Hakkında

Teknoloji manyağı

Latest Posts

Featured

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Mutlaka Okumanız Gerekenler

AD BANNER

Etiketler

Blog Arşivi