Niş Pazarlama nedir?
İngilizce de “niche marketing” adıyla bilinen “niş pazarlama” belli bir ürüne veya hizmete ihtiyaç duyan ve bu ihtiyaçları karşılanmamış dar alanlı bir kitle için gerçekleştirilen odaklı pazarlama stratejisi olarak tanımlanabilir. Niş pazar ise, gereksinimleri tam olarak karşılanmamış küçük bir grubun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik dar kapsamlı, küçük bir pazar olarak ifade edilebilir.
Bir örnekle konuya daha hakim olmaya çalışalım. Yaz mevsiminin gelmesi ile birlikte tatil yapmak isteyenlerin sayısında ciddi bir artış gözlenecek ve farklı istekleri olacak geniş çaplı bir Pazar ortaya çıkacaktır. Tatilini lüks bir şekilde yapmak isteyen ve her türlü imkandan faydalanmak isteyen(yat turları,eğlenceler,spor aktiviteleri vs vs) kesimden ayrılan, tatilini küçük bir yerde sakince yapmak ve dinlenmek isteyen kesime hitap ederek bu alanda çalışmalar yürütmeniz geniş bir Pazar içerisinde küçük gruplara hitap etmek olur ve buda sizin niş pazarınız olur.
İnternetten Online İşimi Kurarken Niş Pazar Neden Gerekli Olsun ki ?
İnternet sektöründe başarılı olmak için spesifik çalışmalar yapmalı ve büyüyerek kazançlarınızı arttırmanız gerekmektedir. Birçok sektörde var olan büyük rekabetlerin internet sektöründe de var olduğunu unutmamak gerekli. Niş pazarınızı ne kadar erken seçer ve çalışmalarınızı bu doğrultuda faaliyete geçirirseniz büyümenizle birlikte kazancınız da o doğrultuda fazla olur. Büyük sermayeler harcayanlar için bu durum pek gereklilik göstermese de küçük sermayeler ile yola çıkanlar için göz ardı edilmeyecek kadar önemlidir.
Yazı dizisinin bir sonraki bölümünde niş pazarlama ile satış ortaklığı sistemi arasında ki bağlantıya değineceğim.
Başarı sizinle olsun..
0 Yorumlar:
Yorum Gönder