Niş Pazarlama ve Satış Ortaklığı İlişkisi

Niş pazarlamanın ne olduğundan ve neden gerekli olduğundan bir önceki yazımda bahsetmiştim. Okumayanlar buraya tıklayarak okuyabilir. Bu yazımda niş pazarlama ile satış ortaklığı arasında ki bağlantı üzerinde duracağım.

Niş pazarlama satış ortakları tarafından sıklıkla kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Niş pazarları hedef alan bir web sitesi kurup büyük pazar içerisinde, küçük kesime hitap ederek bu gruptaki kişilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılama adına gerekli ürünleri onlara sunarsınız. Odaklı ve sadık bir müşteri kitlesi oluşturarak satışlar yapabilirsiniz. Niş pazarınızı iyi seçer ve çalışmalarınızı doğru yaparsanız ciddi paralar kazanmanız söz konusu olabilir. Bu pazarlama tekniği ile insanların ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda değişen veya ihtiyaçların tekrarlanması gibi durumlarda küçük çaplı bir web sitesinin büyük kazançlara ulaşması sağlanabilir.



Araştırma

Araştırma yapmak girişimde bulunacağınız her alanda yapılması gereken en önemli adımlardan biridir. Şimdi gelin bu konu da biraz düşünelim.

1-Bir şeyler satmak istiyorsunuz öncelikle bir müşteriye ihtiyacınız var.

2-Müşteriye bir şeyler satmadan önce onu anlamanız ve ihtiyacını belirlemeniz gerekli.

3-İhtiyacını ve isteğini bildiğiniz müşteriye onunla yani konuyla ilgili bir ürün tanıtımını yapmanız gerekli.

Göründüğü gibi internet platformunda da başarılı olmak için aynı reel hayat da olduğu gibi öncelikle müşteriyi anlamak, ,ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda bir ürün sunmak gereklidir. İnternet platformunda zor olmasa gerek bu durum ?

Yazı dizisinin devamında niş pazar bulma konusunda tercih edebileceğiniz bazı stratejilere değineceğim.
Şimdi gelin niş pazarları bulmak için belirlemiş olduğunuz herhangi bir sektörde araştırmaları nasıl yapacağınızı ve anahtar kelimeleri nasıl bulacağınıza bir göz atalım.

Niş pazarlama süreci nasıl işler ? 


Niş pazarları araştırmaya başlamadan önce niş pazarlamanın nasıl işlediğine değinirsek iyi olur.Çünkü bu sürecin nasıl çalıştığını anlamak büyük önem arz ediyor.Bulduğumuz niş pazarımızı paraya çevirme amacıyla çıktığımız bu yolda anlamamız gereken 3 temel bileşen vardır.Bunlar;

1-Müşteriler (niş pazarımız)
2-Bilgiler(niş pazarımız ve niş ürünümüz arasında kuracağımız bağlantı)
3-Satın alma işlemi(kişilerin satın alacağı şey)

Siz bu 3 bileşenden hangisi oluyorsunuz?

İnternet, pazarlama girişimcisi olarak siz bu bileşenlerden BİLGİLER bölümünü temsil etmektesiniz. Müşteri ile ihtiyaç duyduğu, istediği ürün arasında bilgilendirici görev size düşer ve bu süreçte müşterilerin ürüne neden ihtiyaç duydukları, ürünün onlara nasıl bir fayda sağlayacağı konusunda onları aydınlatmak görevini üstlenirsiniz.

Kısaca süreç şu şekilde işler.

1-Niş pazarınızı bulursunuz(MÜŞTERİ)>Niş Pazarınızın anlarsınız(ihtiyaçlarını belirler ve analiz edersiniz)->3.Bu doğrultuda pazarlayacak bir ürün bulursunuz > 4. Sunumunuzu yaparak müşteriye bilgilendirmenizi yaparsınız = 5. Satın Alma işlemi gerçekleşir=Para Kazanırsınız  

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere..

Başarı sizinle olsun..

Share:

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

Bunlara Göz Atmalısın

Stats

Bu Blogda Ara

Arşiv

Hakkında

Teknoloji manyağı

Latest Posts

Featured

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Mutlaka Okumanız Gerekenler

AD BANNER

Etiketler

Blog Arşivi