İşletim Sistemi nedir?


Bu makalede işletim sistemi nedir, ne işe yarar gibi soruların üzerinde duracağız. İşletim sisteminin tanımını yapmak gerekirse; bilgisayarın yazılımlarının ve donanımlarının tam bir uyum içinde olmasını sağlayan, bu süreci yöneten, denetleyen ve sonuç üreten, sorunları ortadan kaldıran ve kullanıcıya gerekli olan işlemleri yapmasına olanak sağlayan sistemdir. Bilgisayarı bir insana benzetirsek, işletim sistemi beyindir.

İşletim sistemi sadece bilgisayar ile sınırlı değildir. Günümüzde bir çok elektronik ürünün işletim sistemi vardır. İşletim sisteminin işlevselliği onun büyüklüğüyle değil, sorunlara kısa sürede etkin çözümler getirmesiyle ölçülür. 



Bir çok işletim sistemi çeşidi bulunmaktadır. En yaygın olanları; Windows, Linux, Mac OS X, ve Android'tir. Masaüstü bilgisayarlarda yapılan araştırmalar sonucunda Microsoft'un açık ara (%90-%98) pazarın lideri olduğu görülmektedir. Kişisel bilgisayarlarda oran bu kadar fazla olmasa bile en yaygını yine Windows'tur.



İşletim sistemlerinin türlerini listeleyecek olursak;

a) Gerçek Zamanlı
b) Çok Kullanıcılı ve Tek Kullanıcılı
c) Çoklu Görev ve Tek Görev
d) Dağıtılmış
e) Gömülü

gibi beş tane başlıkla karşılaşırız. Bu işletim sistemlerinin türleri, ufak ayrıntılar bakımından birbirinden ayrılmış olsalar da temelde büyük oranda aynı görevi görmektedirler.


Share:

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

Bunlara Göz Atmalısın

Stats

Bu Blogda Ara

Arşiv

Hakkında

Teknoloji manyağı

Latest Posts

Featured

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Mutlaka Okumanız Gerekenler

AD BANNER

Etiketler

Blog Arşivi