Linux (Çekirdeği) işletim sistemi


Linux, 1991 yılında geliştirilen, açık kaynak kodlu, özgün ve ücretsiz bir işletim sistemi çekirdeğidir. İsmi Lunis Torvalds tarafından geliştirilen Linux Çekirdeği'nden gelmektedir. Linux sunucu işletim sistemlerinde en çok kullanılan yazılımdır ve varolan 10 süperbilgisayarda yüklüdür. Linux, Linux Çekirdeği ve GNU Lisansı ile birlikte temel yazılımlarla birlikte paket olarak sunulur ve işletim sistemi görevi görür. Bazı yazılımcılar tarafından Linux İşletim Sistemi olarak kabul edilir, bazıları tarafından GNU/Linux olarak adlandırılır ama işin gerçeği bir işletim sistemi değil, işletim sistemi çekirdeği olduğudur. 


GNU yazılımlarını ve Linux çekirdeğini paket halinde sunan yazılımlardan bazıları; Debian, Fedora, Linux Mint, Mageia, openSUSE, Red Hat, Slackware, Ubuntu ve Pardus'tur. Açık kaynak kodlu olması çok kullanışlı olmasını sağlamıştır. Linux'un kullanım alanları; iş istasyonları, sunucular, tablet bilgisayarlar, mobil telefonlar, televizyonlar, oyun konsolları, süperbilgisayarlar, otomobiller ve hatta uçaklar olmak üzere oldukça geniştir. 

Share:

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

Bunlara Göz Atmalısın

Stats

Bu Blogda Ara

Arşiv

Hakkında

Teknoloji manyağı

Latest Posts

Featured

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Mutlaka Okumanız Gerekenler

AD BANNER

Etiketler

Blog Arşivi