Microsoft Windows işletim sistemi



Microsoft Windows, 1985 yılında piyasaya sürülen, mouse ile birlikte kullanıcıya kolaylık sağlayan, grafik arabirimlerine ulaşabilmek için bigisayarda bulunması gereken zorunlu bir işletim sistemidir. Windows, kendinden önce piyasada bulunan MS-DOS'a oranla daha gelişmiş bir yazılımdır ve aynı anda birden fazla yazılımla uğraşabilmeyi mümkün kılması bakımından bilgisayar devrinde bir ilktir.

Bill Gates'in MS-DOS'tan sonraki vizyonu daha basit fakat daha gelişmiş bir işletim sistemi oluşturmaktı. Bunun ilki Windows'tur. İntel ve AMD işlemcileriyle birlikte sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. 32bit ve 64bitlik iki çeşidi vardır. Masaüstü bilgisayarlarda günümüzde işletim sistemi pazarının %90a yakını Windows'tur. Bunun %6,5 lik oranı Vista'dır. Bu alanda rekabet ettikleri ürün Linux'tur.


Başlat çubuğu ve İnternet Explorer'ın yüklü olduğu ilk Windows işletim sistemi Windows 95'tir. Üç sene sonra aynı anda hem taşınabilir bilgisayarlar hem de masaüstüler için aynı yılda iki farklı işletim sistemi daha geliştirildi. Windows ME ve Windows 98. Milenyuma girildiğinde iste ilk iş interneti olan bir işletim sistemi yapmaktı ve bu yapıldı. Windows 2000 piyasaya çıktı. Windows'un 64bitlik ilk işletim sistemi sayılan Windows XP x64 Edition 2004 yılında geliştirildi. Vista'nın beta sürümü 2006 yılında orjinali ise 2007 yılında satışa sunuldu. 2009 yılında Windows 7 geliştirildi. Öncekilerden çok daha gelişmiş bir işletim sistemiydi ve görselliği ve işlevselliğiyle bir devrim niteliği taşıyordu. Bundan  üç sene sonra bir üst modeli olan Windows 8 piyasaya sürüldü. 2013 yılında Windows 8'in güncellemesi olan Windows 8.1 geliştirildi. Son olarak Windows 10 duyuruldu ve bu sene içinde çıkması bekleniyor.

Windows, yukarıda yazdığı gibi üç yılda bir güncellenmesi ve sürekli daha gelişmişe doğru gitmesi sebebiyle pazarın hakimi konumunda. Rakipleriyle arasında uçurumlar olduğu göz önünde bulundurulursa, bir elli yıl daha Microsoft bu konuda dünyada tek olmaya devam edecek gibi görünüyor.


Share:

0 Yorumlar:

Yorum Gönder

Bunlara Göz Atmalısın

Stats

Bu Blogda Ara

Arşiv

Hakkında

Teknoloji manyağı

Latest Posts

Featured

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Mutlaka Okumanız Gerekenler

AD BANNER

Etiketler

Blog Arşivi